My Beloved Followers

Welcome to Wardazri VitaShoppe !

COD shaklee area: Indera Mahkota, Bandar Damansara, Balok, Beserah, Gebeng, Sg.Isap, KUANTAN and delivery throughout Malaysia (including SABAH & SARAWAK) !!!

Sms/whatsapp : 019-9887126 (Pn. Wardah)
Email : wardah.rosa@gmail.com

Thursday, December 9, 2010

Pekerja sektor swasta mungkin nikmati cuti bersalin 90 hari

CUTI BERSALIN 90 HARI BAGI PEKERJA SWASTA ???!

HAA....sape yang xnak kan.....ibu sokong! sokong!

dahle company skang kedekut cuti, BANYAK public holiday x amik, abis of coz la kalu time public holiday, taska pon cuti, maka ibu pon kene cuti gak...abis sape nak jaga anak??........bla...bla...bchkldjhayu#%$^%% (X PUAS HATI)

sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Pekerjasektorswastamungkinnikmaticutibersalin90hari/Article

KUALA LUMPUR: Pekerja sektor swasta dijangka menikmati cuti bersalin sehingga 90 hari sama seperti penjawat awam melalui satu usaha penyelarasan dan pindaan terhadap Akta Pekerjaan 1955.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, pihaknya akan memasukkan kertas Kabinet untuk mendapatkan kelulusan supaya Kementerian Sumber Manusia meminda akta pekerjaan bagi menentukan cuti bersalin diselaraskan dengan perkhidmatan awam.

Menurutnya, cadangan cuti bersalin selama 90 hari bagi pekerja sektor swasta akan dibawa ke Kabinet pada Januari depan.

“Perkhidmatan awam, kita sudah beri 90 hari mengikut pilihan pekerja. Kita nak bawa polisi yang sama kepada sektor swasta. Kita tak mahu sektor swasta tertinggal di belakang,” katanya.


8 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

INI BARU ADIL...kan? kan?

Privacy_Resident said...

suaminya bagaimana ? :P

Afiq Din said...

kaum2 abah nk jugak cuti...
dpt 40 hari dh ok da...
hahaha

mamalieyna said...

hehe..baru td meeting kt opis tesebut perkara ni, pihk mgt kite ikut je saranan kerjaan..best! ^_^

Kie-yu said...

whoaaa
seronok cuti pnjgggg :)

cuna said...

waaaa....cpt la ade polisi tu. dh nak deliver bln 3 nnt...hiks...cm sempat je :P

Mizi a.k.a SKELERTOR said...

untung pompuan kan hidup kat dunia ni.. ade je kelongaran yg korang dapat.

mommyYen said...

Nice,nice..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Life, My Diary

Popular Posts