My Beloved Followers

Welcome to Wardazri VitaShoppe !

COD shaklee area: Indera Mahkota, Bandar Damansara, Balok, Beserah, Gebeng, Sg.Isap, KUANTAN and delivery throughout Malaysia (including SABAH & SARAWAK) !!!

Sms/whatsapp : 019-9887126 (Pn. Wardah)
Email : wardah.rosa@gmail.com

Tuesday, January 11, 2011

Budak 3 tahun mati kene dera ibu tiri !!!

ape nak jadi?? dah la comel budak tu....siannyerr...........sanggup mereka buat kanak2 yg xtau pape mcm tu...
ape kate dera balik ibu tiri yg mendera tu, sakit ke tak??!....gilerrr agaknye!!!



JOHOR BAHRU: Tujuh puluh tiga kesan cedera pada seluruh tubuh menjadi petunjuk punca kematian seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun akibat didera dan bukan disebabkan lemas seperti didakwa ibu tirinya.

Nur Dania Qistina Nurafizan yang tinggal bersama bapa dan ibu tirinya yang berusia 25 tahun di Kampung Sungai Tiram di sini, meninggal dunia di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini, pagi kelmarin, selepas dibawa ke hospital oleh bapanya yang memberitahu dia lemas dalam baldi.

Bagaimanapun, hasil bedah siasat dilakukan, pihak hospital mengesyaki punca kematian kanak-kanak itu akibat didera dengan kejam.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin, berkata kes itu diklasifikasikan sebagai bunuh berdasarkan laporan bedah siasat yang diterima polis, tengah hari semalam.


Menurutnya, laporan menunjukkan mangsa mempunyai 73 kesan penderaan fizikal selain lebam di dada.


“Doktor juga mengesahkan mangsa meninggal dunia kerana mengalami pendarahan dalaman di paru-paru dan menolak dakwaan ibu tiri mangsa yang menyatakan kanak-kanak itu lemas.

“Dalam laporan, bapa mangsa mendakwa menerima panggilan daripada isterinya pada jam 8.30 pagi ketika berada di tempat kerja dan wanita itu menyatakan anak kedua suaminya hasil perkahwinan pertama lelaki itu ditemui tidak sedarkan diri dan lemas di dalam baldi.

“Lelaki terbabit membawa mangsa dari rumah mereka di Kampung Sungai Tiram di sini ke hospital bagi mendapatkan rawatan kecemasan.

“Bagaimanapun, lelaki itu menyatakan anaknya tidak dapat diselamatkan dan hospital mengesahkan mangsa meninggal dunia di hospital,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Roslan berkata, mengikut laporan bedah siasat, dakwaan ibu tiri mangsa bahawa mangsa lemas tidak benar kerana tiada tanda lemas dikenal pasti sebaliknya ada 73 kesan penderaan dan pendarahan dalaman di paru-paru.

Menurutnya, polis sudah menahan ibu tiri terbabit bagi membantu siasatan.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

7 comments:

munna said...

memang sentap bila baca berita ni...oh ibu kenapalah kau kejam sangat...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

Ya Allah siannya budak tu terseksa sunnguh dia...jahat tol la mak tiri dia

Imaan09 said...

dah tu, pueh ati dah laa si ibu tiri tu?? MasyaALLAH..apa laa dosa anak kecil tu.. xde hatinye buat smpi mati gtu..

[-suziey-] said...

OMG..ya Allah..ape pnya manusia la tu..tau la bkn ank kandung..kesiannya la bdk tu..huhu

Mrs.Imran said...

ni mesti bukan jenis yg suka budak nih...

Lelord said...

aduhai....
xde perasaan btul pompuan tu

~hidayah~ said...

kejam betul ibu tiri tu.. ishhh... cian kat budak pompuan tu... terseksa hidup dia sampai mati

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Life, My Diary

Popular Posts