My Beloved Followers

Welcome to Wardazri VitaShoppe !

COD shaklee area: Indera Mahkota, Bandar Damansara, Balok, Beserah, Gebeng, Sg.Isap, KUANTAN and delivery throughout Malaysia (including SABAH & SARAWAK) !!!

Sms/whatsapp : 019-9887126 (Pn. Wardah)
Email : wardah.rosa@gmail.com

Monday, February 14, 2011

Tanam anak belakang rumah

DI SINI...Ashaari menunjukkan lubang tempat mayat bayi terbabit ditemui.

KUALA LUMPUR: Sepasang suami isteri ditahan selepas cuba menanam anak kelima yang meninggal dunia selepas 10 hari dilahirkan di dalam lubang di belakang rumah mereka di kawasan setinggan di Jinjang Utara, di sini, tengah hari semalam.

Kejadian kira-kira jam 1.45 tengah hari itu disedari seorang jiran pasangan terbabit selepas bapa bayi berkenaan datang meminjam cangkul dengan alasan untuk menanam uri bayinya yang baru dilahirkan.


Jiran pasangan itu, Mohd Ashaari Ulong, 56, berkata dia mengesyaki sesuatu dengan tindakan jirannya itu kerana tiba-tiba ingin meminjam cangkul dan menanam uri sedangkan bayinya lahir sejak 10 hari lalu.

“Pada masa sama, dia tidak pernah mendengar tangisan bayi dari rumah jirannya itu walaupun tahu isteri jirannya sudah melahirkan anak,” katanya ketika ditemui, semalam.


Katanya, berikutan rasa was-was itu, dia enggan meminjamkan cangkul.


“Saya meminta anak buah saya meninjau kawasan rumah lelaki itu sebelum dimaklumkan ada kesan timbusan tanah di belakang rumah terbabit.

“Mungkin ada sesuatu ditanam, saya menghubungi polis memaklumkan kejadian itu sebelum sepasukan polis tiba untuk membuat siasatan. Saya terkejut apabila polis menemui mayat bayi lelaki ditanam dalam lubang berkenaan,” katanya.


Sementara itu, menurut sumber, bayi lelaki itu ditemui dalam lubang yang baru digali di belakang rumah suspek yang juga ibu bapa bayi berkenaan.

Katanya, mayat bayi itu dihantar ke Bilik Mayat Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.


Berikutan itu, pasangan terbabit berusia 40-an yang ada kaitan dengan kejadian itu ditahan untuk siasatan lanjut.


Timbalan Ketua Polis Sentul, Superintendan Zainuddin Ahmad yang dihubungi mengesahkan kejadian itu.


Katanya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.


“Setakat ini, polis sudah menahan sepasang suami isteri bagi membantu siasatan,” katanya.


sumber : metro

4 comments:

Zur@ZaRi said...

kejam nyer manusia zaman sekarang....


Jom baca: SR Mengecewakan

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

aishh, ape kes plak die leh sanggup bunuh n tanam tanpa repot??
mcm2 hal la skrg ni kan, ee.. mintak dijauhkan perkara ghitu..

Farra Dhelina said...

eh knp mcm tu ye? peliknya..klu dh mngal repot je lah..knp nk sorok2? tak fhm knp dia buat mcm tu..walhal dh ank kelima tu..

Gieyana said...

mmg kejam kan! aduyaii.sabar jer kan!..myb something goes wrong nie..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Life, My Diary

Popular Posts