My Beloved Followers

Welcome to Wardazri VitaShoppe !

COD shaklee area: Indera Mahkota, Bandar Damansara, Balok, Beserah, Gebeng, Sg.Isap, KUANTAN and delivery throughout Malaysia (including SABAH & SARAWAK) !!!

Sms/whatsapp : 019-9887126 (Pn. Wardah)
Email : wardah.rosa@gmail.com

Tuesday, February 5, 2013

Blog DARWISH n DARWISYA - sumber inspirasi

Hanya sekadar berkongsi apa yang baik untuk anak kita.... Khas buat ibu bapa yang beragama islam ;)

Dipetik dari Facebook Islamic Parenting Network :

"Jika seorang anak yg belum baligh melakukan ibadah seperti membaca alQuran, berselawat dsb, maka ditulis baginya pahala ibadah dan ibubapa turut mendapat bahagian dari pahala tersebut. Tetapi jika mereka melakukan maksiat, Imam Nawawi dalam al-Majmu' serta ulama2 Mazhab Syafi'i berkata, tidak dituliskan dosa maksiat untuk mereka.

Ibubapa rebutlah peluang pahala bonus ini sambil mendidik anak2 kita amal kebaikkan dan menjelaskan mereka akan larangan Allah secara berperingkat."

So sebelum ini ibu ada cakap pasal nak kongsi satu blog yang bagi sumber inspirasi pada Ibu dalam mendidik anak..blog tersebut ialah;

Http://darwishndarwisya.blogspot.com

Ibu sungguh kagum dengan cara Pn. Lina, iaitu ibu bapa kepada darwish n darwisya yang telah berjaya mendidik anak menghafal al-quran (surah2 panjang pula tu) sejak dari usia bayi lagi....nampak mudah je tapi bila ibu cuba apply pada Batrisya, susah pulak...ahahah

Ibu setuju dengan apa yang dia katakan, yang A B C dan bahasa inggeris biasanya memang diajar di sekolah/tadika, tapi baca al-quran belum tentu dan kalau ade pon slotnya mungkin kejap aje dan umur 5-6 tahun pun belum tentu dapat baca al- quran..hmm..tupun mujur juga ada tadika yang ajar iqra'...kenal la jugak alif ba ta tu. Apapun kita sebagai ibu bapa ni berusaha jelah bagi yang terbaik untuk anak..heheh

Ibu juga tengah usaha ajar Batrisya mengaji dan juga solat. Ada juga yang diajar secara tak formal, contohnya, time dia tengah main tu bacakan surah al-fatihah supaya dia dengar dan hafal secara tak langsung. Alhamdulillah dah bolehla hafal dua ayat, hihi...satu lagi dia juga dah hafal zikir yang subhanallah, walhamdulillah tu..... Hehe ni pun dah cukup bahagiakan ibu...

Lain2 blog berkaitan:

http://darwishndarwisya.blogspot.com/p/koleksi-video.html

http://www.islamicparentingnetwork.com.my/

Maka jom semua, sama- sama kita beramal! Anak juga merupakan ujian buat ibu bapanya...
Allah swt mahu melihat sejauh mana kesabaran dan pengorbanan ibu bapa terhadap anaknya kerana anak itu amanah daripadaNya.......








Adakah mahu memiliki anak yang BIJAK sejak dari lahir? Maka itulah pentingnya pengambilan OMEGA ataupun minyak ikan di mana ia dapat merangsang pembentukan OTAK bayi sejak dari dalam kandungan lagi. InshaAllah anak cepat menghafal dan cepat MEMBACA dan mana tau dapat menghafal Quran macam Darwish dan Darwisya ??! Hubungi saya dengan segera untuk maklumat lanjut mengenai OMEGAGUARD SHAKLEE !


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Life, My Diary

Popular Posts